Passa al contingut principal

🏉 REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ 🏉

Aquesta entrada va dedicada a les sessions que vàrem fer al gimnàs amb la mestra Cristina. He d’esmentar que va ser una pena no poder acudir a l’última, ja que vam preparar el nostre esport per a representar-lo i no vaig poder estar, encara així, sé que el meu grup el va fer molt bé. 
 
👉 Pel que fa als esports d’equip, m’agradaria fer referència a la importància que tenen i han de tindre dins de l’aula, aquests fomenten valors d’integració, motivació, lluita en equip i per l’equip, recerca de solucions... Per el que es deixa de banda la individualitat i es comença a pensar en un conjunt per poder sumar punts. Aquests esports condueixen a l’alumnat a resoldre reptes i amb això un sentiment satisfactori cap a l’activitat esportiva, per el que du al fet que augmenta les ganes de jugar amb el equip. És per açò, que dur a terme activitats amb grups reduïts farà que l’alumnat tinga una major participació dins d’aquesta i a més ajudarà a la seua futura millora.
 
👉 Per altra banda, una de les activitats que vaig tindre la sort de poder vivenciar a l’aula. Aquesta activitat tractava d’agafar-se les mans en equip de set, i anar un a un passant per uns cercles que estaven posats a terra. Aquesta activitat era completament d’equip, havíem de complementar-se per poder passar-la junts, a més, teníem regles, un aspecte molt important a l’hora de plantejar una activitat. Les regles són fonamentals, per això teníem diferents, com són: no soltar-se les mans per cap concepte i no eixir-se els peus dels cercles. Pense que és important abans de passar a un joc en gran grup, com és el rugbi, acomplir petites activitats d’equip que unisquen a aquest, ja que d’aquesta forma aniran entenent-se més i coneixent la forma de jugar del company o companya.
 
👉 Un altre aspecte important, són els jocs cooperatius, com podem transformar un joc competitiu a cooperatiu? Pues bé, com he esmentat abans, no vaig poder estar a l’última sessió, però sé l’esport que va realitzar el meu grup, per tant, em centraré en aquest.
 El futbol sala és un esport d’equip competitiu, ja que la motivació principal és marcar un gol a la porteria contrària. Aquest esport es pot transformar en cooperatiu si en compte d’haver-hi una meta en la qual hi ha un guanyador o un perdedor, tots aprenem i guanyem individualment autoestima, autoconfiança i confiança amb els companys i companyes i a més són divertits per a tots i totes. 
Per açò he pensat deixar una proposta de canvi d’aquest esport per a dur a terme a l’aula:
L’objectiu principal del/la docent ha de ser que tot l’alumnat entenga i aprenga les regles bàsiques del futbol sala, per això es pot dividir l’alumnat en grups xicotets per diferents postes on han de rotar cada “x” temps. En cada posta es executarà una activitat diferent amb material individual per cadascun. El que es pretén amb açò és que l’alumnat adone que el que és important no es la rapidesa en fer-ho, sinó l’eficàcia. 
Per altra banda és important delimitar la zona de les activitats per a quan passem a fer activitats en grups més grans. 
Per tal de transformar un esport de competitiu a cooperatiu s’han d’aplicar noves regles en les diferents activitats, per exemple, per poder marcar un gol, tots i totes han de tocar la pilota o en el cas de futbol sala, per poder marcar un gol tots i totes han de xafar la pilota almenys una vegada, ja que és important la tècnica de xafar-la.
 
👉 Per últim, a vegades és important desvincular del joc el resultat, és a dir, que no siga aquest el pes de tot el joc i se centren en l’activitat esportiva. Però... i com podem fer-ho?
Podem trobar diferents estratègies a l’hora de plantejar activitats d’esports competitius, per això ací vos deixe algunes que em semblen interessants: 
  • Aquesta estratègia tracta de deixar a l’atzar actuar, quan un equip marca un gol o fa un punt, ha de llançar al aire uns daus i s’anotaran tants punts com indique el dau.
  • Altra estratègia és la de jugar a empatar, un equip pot començar amb 10 punts i l’altre amb 0, per el que quan un marque anirà restant-se punts i l’altre sumant-se.
  • Per últim, una estratègia molt útil per compensar els equips és, si sabem que en futbol, bàsquet o qualsevol esport, tenim alumnes molt bons, podem aplicar una regla per a ells, per exemple, soles poden donar un toc o un bot i passar-la.
👉 Per finalitzar amb aquest apartat instroduïsc la meua taula d'autoavaluació d'aquest bloc:







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esports alternatius covianos

Quan parlem dels jocs i esports alternatius ens referim a aquells que són diferents als tradicionals i convencionals, ja siga pel material que s'utilitza o per les regles que es duen a terme en el joc.  En la passada sessió, se'ns va presentar el joc del colpbol i datchball. Havia sentit parlar d'ells, però mai ho havia practicat. Aquest tipus d'esports aporten molts valors educatius a l'aula, entre ells la inclusió, coeducació i igualtat, aspectes molt importants a l'hora de plantejar sessions en l'assignatura d'Educació Física, per això, és important introduir esports alternatius a l'aula perquè l'alumnat conega jocs més enllà dels convencionals i, a més, treballe valors didàctics que no es perceben en altres esports. És clar, que cada joc i esport aporten uns aprenentatges.   En referència als esports que vam veure en la sessió, m'agradaria destacar la seua implantació en el currículum pel qual es regeix l'Educació Primària de la Comun...

L'evaluació un recurs important ❗

L'avaluació és un procés fonamental per la presa de decisions, amb aquesta millorem el nostre treball i ens serveix en el futur. Durant aquest període en la carrera, he anat observant diferents tipus d'avaluacions en les diferents assignatures, unes mes concordes als meus pensaments i unes altres que no tant, però, malgrat això, continuen sent necessàries i importants. En respecte a l'assignatura de Didàctica dels jocs i activitats esportives, pense que s'ha realitzat una avaluació d'acord amb el treball realitzat.  Se li dóna pes al blog, un projecte educatiu bastant interessant que pot ser portat a l'aula per a avaluar l'aprenentatge de coneixements.  D'altra banda, la Unitat Didàctica, la qual cosa més pes rep i és cert que, en aquests 4 anys, quasi sempre ha sigut el que més rellevància ha tingut en l'avaluació. En referència a l'examen, crec que moltes vegades s'utilitza perquè són “obligats” a fer un i no entenc molt bé per què, ací s...