L'avaluació és un procés fonamental per la presa de decisions, amb aquesta millorem el nostre treball i ens serveix en el futur.
Durant aquest període en la carrera, he anat observant diferents tipus d'avaluacions en les diferents assignatures, unes mes concordes als meus pensaments i unes altres que no tant, però, malgrat això, continuen sent necessàries i importants.
En respecte a l'assignatura de Didàctica dels jocs i activitats esportives, pense que s'ha realitzat una avaluació d'acord amb el treball realitzat.
Se li dóna pes al blog, un projecte educatiu bastant interessant que pot ser portat a l'aula per a avaluar l'aprenentatge de coneixements.
D'altra banda, la Unitat Didàctica, la qual cosa més pes rep i és cert que, en aquests 4 anys, quasi sempre ha sigut el que més rellevància ha tingut en l'avaluació.
En referència a l'examen, crec que moltes vegades s'utilitza perquè són “obligats” a fer un i no entenc molt bé per què, ací s'avalua només el resultat final d'un procés llarg d'ensenyaments aprenentatges, que, al meu entendre, és massa subjectiu. Una avaluació necessita molt més que un examen final en el qual es plasma tots els continguts que s'han anat observant al llarg del temps, una avaluació necessita observar, corregir, animar, conéixer, necessita que un o una docent siga el que ajude a arribar a fi de curs tenint els continguts interioritzats, no memoritzats.
Des d'ací us anime que us plantegeu quin tipus de docent sereu, quines metodologies dureu a terme a l'aula i sobretot quines avaluacions us serviran per a millorar i perquè el vostre alumnat continue aprenent.
“L'avaluació és el motor de l'aprenentatge, ja que d'ella depén tant quin i com s'ensenya, com el quin i el com s'aprén (Neus Sanmamrtí, 2007)”.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada