Passa al contingut principal

L'evaluació un recurs important ❗

L'avaluació és un procés fonamental per la presa de decisions, amb aquesta millorem el nostre treball i ens serveix en el futur.

Durant aquest període en la carrera, he anat observant diferents tipus d'avaluacions en les diferents assignatures, unes mes concordes als meus pensaments i unes altres que no tant, però, malgrat això, continuen sent necessàries i importants.


En respecte a l'assignatura de Didàctica dels jocs i activitats esportives, pense que s'ha realitzat una avaluació d'acord amb el treball realitzat. 

Se li dóna pes al blog, un projecte educatiu bastant interessant que pot ser portat a l'aula per a avaluar l'aprenentatge de coneixements. 

D'altra banda, la Unitat Didàctica, la qual cosa més pes rep i és cert que, en aquests 4 anys, quasi sempre ha sigut el que més rellevància ha tingut en l'avaluació.


En referència a l'examen, crec que moltes vegades s'utilitza perquè són “obligats” a fer un i no entenc molt bé per què, ací s'avalua només el resultat final d'un procés llarg d'ensenyaments aprenentatges, que, al meu entendre, és massa subjectiu. Una avaluació necessita molt més que un examen final en el qual es plasma tots els continguts que s'han anat observant al llarg del temps, una avaluació necessita observar, corregir, animar, conéixer, necessita que un o una docent siga el que ajude a arribar a fi de curs tenint els continguts interioritzats, no memoritzats.

Des d'ací us anime que us plantegeu quin tipus de docent sereu, quines metodologies dureu a terme a l'aula i sobretot quines avaluacions us serviran per a millorar i perquè el vostre alumnat continue aprenent.

 

“L'avaluació és el motor de l'aprenentatge, ja que d'ella depén tant quin i com s'ensenya, com el quin i el com s'aprén (Neus Sanmamrtí, 2007)”.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu: COLPBOL

El colpbol és l'esport de la Unitat Didàctica que estem duent a terme el meu grup i jo. Una de les raons per les quals volia realitzar aquesta Unitat Didàctica va ser, per ser un esport autòcton que evita les desigualtats, fomentant així la cooperació i participació de tot l'equip. A més, un aspecte que destaque és el fet de ser equips mixtos i que a més no es puga colpejar dues vegades la mateixa persona, per la qual cosa implica una participació per part de tot l'equip.   🔴  Ací us deixe una infografia que recull les dades més rellevants de l'esport, encara que ja el conegueu:  🔴  També vos deixe un vídeo d'un partit :

Un dia al trinquet de la UPV

El passat 5 de novembre se'ns va donar l'oportunitat de traslladar la teoria que havíem vist a la pràctica.  He de dir que, malgrat les condicions meteorològiques que es van donar, alguns/as companys i companyes vam poder acudir a la pràctica i encara que fórem pocs, es va poder resoldre sense cap impediment. En referència a la pràctica, realitzem diferents activitats. En primer lloc, ens dividim per grups. El primer grup estava amb la xarxa, on podia practicar do diferents tipus de pilotes, des de les menys pesades a les més pesades i anar canviant de modalitat, per exemple, es començava a donar un màxim de tocs sense que la pilota caiguera, després es feia competició a veure a qui li queia abans, etc. Aquest tipus d'exercicis per a la introducció de la pilota a l'escola, ajuda a l'alumnat a conéixer tant l'esport com equip i a més a anar adquirint habilitat en el colpege de la pilota per damunt de la xarxa. El segon grup es trobava jugant a donar-li a la paret

Esports alternatius covianos

Quan parlem dels jocs i esports alternatius ens referim a aquells que són diferents als tradicionals i convencionals, ja siga pel material que s'utilitza o per les regles que es duen a terme en el joc.  En la passada sessió, se'ns va presentar el joc del colpbol i datchball. Havia sentit parlar d'ells, però mai ho havia practicat. Aquest tipus d'esports aporten molts valors educatius a l'aula, entre ells la inclusió, coeducació i igualtat, aspectes molt importants a l'hora de plantejar sessions en l'assignatura d'Educació Física, per això, és important introduir esports alternatius a l'aula perquè l'alumnat conega jocs més enllà dels convencionals i, a més, treballe valors didàctics que no es perceben en altres esports. És clar, que cada joc i esport aporten uns aprenentatges.   En referència als esports que vam veure en la sessió, m'agradaria destacar la seua implantació en el currículum pel qual es regeix l'Educació Primària de la Comun