Passa al contingut principal

L'evaluació un recurs important ❗

L'avaluació és un procés fonamental per la presa de decisions, amb aquesta millorem el nostre treball i ens serveix en el futur.

Durant aquest període en la carrera, he anat observant diferents tipus d'avaluacions en les diferents assignatures, unes mes concordes als meus pensaments i unes altres que no tant, però, malgrat això, continuen sent necessàries i importants.


En respecte a l'assignatura de Didàctica dels jocs i activitats esportives, pense que s'ha realitzat una avaluació d'acord amb el treball realitzat. 

Se li dóna pes al blog, un projecte educatiu bastant interessant que pot ser portat a l'aula per a avaluar l'aprenentatge de coneixements. 

D'altra banda, la Unitat Didàctica, la qual cosa més pes rep i és cert que, en aquests 4 anys, quasi sempre ha sigut el que més rellevància ha tingut en l'avaluació.


En referència a l'examen, crec que moltes vegades s'utilitza perquè són “obligats” a fer un i no entenc molt bé per què, ací s'avalua només el resultat final d'un procés llarg d'ensenyaments aprenentatges, que, al meu entendre, és massa subjectiu. Una avaluació necessita molt més que un examen final en el qual es plasma tots els continguts que s'han anat observant al llarg del temps, una avaluació necessita observar, corregir, animar, conéixer, necessita que un o una docent siga el que ajude a arribar a fi de curs tenint els continguts interioritzats, no memoritzats.

Des d'ací us anime que us plantegeu quin tipus de docent sereu, quines metodologies dureu a terme a l'aula i sobretot quines avaluacions us serviran per a millorar i perquè el vostre alumnat continue aprenent.

 

“L'avaluació és el motor de l'aprenentatge, ja que d'ella depén tant quin i com s'ensenya, com el quin i el com s'aprén (Neus Sanmamrtí, 2007)”.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

🏉 REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ 🏉

Aquesta entrada va dedicada a les sessions que vàrem fer al gimnàs amb la mestra Cristina. He d’esmentar que va ser una pena no poder acudir a l’última, ja que vam preparar el nostre esport per a representar-lo i no vaig poder estar, encara així, sé que el meu grup el va fer molt bé.    👉 Pel que fa als esports d’equip , m’agradaria fer referència a la importància que tenen i han de tindre dins de l’aula, aquests fomenten valors d’integració, motivació, lluita en equip i per l’equip, recerca de solucions... Per el que es deixa de banda la individualitat i es comença a pensar en un conjunt per poder sumar punts. Aquests esports condueixen a l’alumnat a resoldre reptes i amb això un sentiment satisfactori cap a l’activitat esportiva, per el que du al fet que augmenta les ganes de jugar amb el equip. És per açò, que dur a terme activitats amb grups reduïts farà que l’alumnat tinga una major participació dins d’aquesta i a més ajudarà a la seua futura millora.   👉 Per altra...

Esports alternatius covianos

Quan parlem dels jocs i esports alternatius ens referim a aquells que són diferents als tradicionals i convencionals, ja siga pel material que s'utilitza o per les regles que es duen a terme en el joc.  En la passada sessió, se'ns va presentar el joc del colpbol i datchball. Havia sentit parlar d'ells, però mai ho havia practicat. Aquest tipus d'esports aporten molts valors educatius a l'aula, entre ells la inclusió, coeducació i igualtat, aspectes molt importants a l'hora de plantejar sessions en l'assignatura d'Educació Física, per això, és important introduir esports alternatius a l'aula perquè l'alumnat conega jocs més enllà dels convencionals i, a més, treballe valors didàctics que no es perceben en altres esports. És clar, que cada joc i esport aporten uns aprenentatges.   En referència als esports que vam veure en la sessió, m'agradaria destacar la seua implantació en el currículum pel qual es regeix l'Educació Primària de la Comun...