Passa al contingut principal

El meu esport alternatiu: COLPBOL

El colpbol és l'esport de la Unitat Didàctica que estem duent a terme el meu grup i jo. Una de les raons per les quals volia realitzar aquesta Unitat Didàctica va ser, per ser un esport autòcton que evita les desigualtats, fomentant així la cooperació i participació de tot l'equip. A més, un aspecte que destaque és el fet de ser equips mixtos i que a més no es puga colpejar dues vegades la mateixa persona, per la qual cosa implica una participació per part de tot l'equip.
 
🔴 Ací us deixe una infografia que recull les dades més rellevants de l'esport, encara que ja el conegueu:


 🔴 També vos deixe un vídeo d'un partit:








Comentaris

  1. Me ha gustado tu infografía, ya que se ve de manera clara y ordenada todos los elementos que configuran el colbol de manera muy visual y atractiva. Además, me gusta la idea de añadir un vídeo para complementar la información. Te pongo un 8,5.

    ResponElimina
  2. Hola Paula, hem treballat el mateix esport a la Unitat Didàctica i estic d'acord amb la definició que fas del colpbol i els valors que treballa. La infografia pense que està molt completa i també m'ha agradat molt que introduisques un vídeo perquè a tots i totes ens quede clar de com es juga. La nota que el pose en aquesta entrada és un 9.

    ResponElimina
  3. Hola Paula,
    Me ha gustado mucho la infografía que has presentado, ya que es muy atractiva y está muy bien organizada. Además, hemos trabajo el mismo deporte en nuestra Unidad Didáctica y concuerdo con toda la información que has puesto. Pienso que añadir un vídeo es una idea genial para poder observar de una manera más visual cómo se juega a Colpbol.
    ¡Buen trabajo! Mi puntuación es un 10.

    ResponElimina
  4. Hola, Paula, m'ha agradat molt la infografia que has fet, perquè resumeixes d'una manera clara i organitzada els punts més rellevants d'aquest esport alternatiu, que damunt és de la terreta. Estic segura que vos quedarà una Unitat Didàctica d'allò més entretinguda.
    La meua nota és un 9. Enhorabona pel treball realitzat, Paula!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Un dia al trinquet de la UPV

El passat 5 de novembre se'ns va donar l'oportunitat de traslladar la teoria que havíem vist a la pràctica.  He de dir que, malgrat les condicions meteorològiques que es van donar, alguns/as companys i companyes vam poder acudir a la pràctica i encara que fórem pocs, es va poder resoldre sense cap impediment. En referència a la pràctica, realitzem diferents activitats. En primer lloc, ens dividim per grups. El primer grup estava amb la xarxa, on podia practicar do diferents tipus de pilotes, des de les menys pesades a les més pesades i anar canviant de modalitat, per exemple, es començava a donar un màxim de tocs sense que la pilota caiguera, després es feia competició a veure a qui li queia abans, etc. Aquest tipus d'exercicis per a la introducció de la pilota a l'escola, ajuda a l'alumnat a conéixer tant l'esport com equip i a més a anar adquirint habilitat en el colpege de la pilota per damunt de la xarxa. El segon grup es trobava jugant a donar-li a la paret

Esports alternatius covianos

Quan parlem dels jocs i esports alternatius ens referim a aquells que són diferents als tradicionals i convencionals, ja siga pel material que s'utilitza o per les regles que es duen a terme en el joc.  En la passada sessió, se'ns va presentar el joc del colpbol i datchball. Havia sentit parlar d'ells, però mai ho havia practicat. Aquest tipus d'esports aporten molts valors educatius a l'aula, entre ells la inclusió, coeducació i igualtat, aspectes molt importants a l'hora de plantejar sessions en l'assignatura d'Educació Física, per això, és important introduir esports alternatius a l'aula perquè l'alumnat conega jocs més enllà dels convencionals i, a més, treballe valors didàctics que no es perceben en altres esports. És clar, que cada joc i esport aporten uns aprenentatges.   En referència als esports que vam veure en la sessió, m'agradaria destacar la seua implantació en el currículum pel qual es regeix l'Educació Primària de la Comun